Monday, June 20, 2011

AKAL KELING BERSIH 2.0 DAH BERMULA


Nama pun keling..Yang sorang dah sah la Keling original ..yang sorang lagi DKK (Darah keturunan Keling).

You folks know what I'am talking about? The former is of course Ambiga pejuang anti Islam yang merbahaya and the later tu sapa lagi kalau bukan Anwar Pandi kutty.

Mari kita lihat drama mereka yesterday :

Anwar Pandi kutty cakap:

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau akan meminta pengerusi BERSIH 2.0, Datuk S Ambiga membatalkan perhimpunan 9 Julai sekiranya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memberi jaminan bahawa pilihan raya umum akan dijalankan secara bersih dan adil.

pkr election confeb anwar speakingAnwar yang juga ketua umum PKR berkata beliau akan meminta 
Ambiga membatalkan perhimpunan itu jika Najib boleh memberi jaminan tersebut esok.



AMBIGA Keling cakap:


Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) Datuk Ambiga Sreenevasan menegaskan bahawa perhimpunan BERSIH pada 9 Julai depan akan diteruskan.

bersih 2.0 launch july 9 rally 190611 ambigaBeliau menolak cadangan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dilaporkan akan meminta perhimpunan BERSIH 2.0 dibatalkan jika perdana menteri berjanji pilihan raya umum diadakan secara bersih dan adil.

"Keputusan (membatalkannya) bukan di tangan kamu, tetapi ia ditangan kami," katanya sambil menegaskan perhimpunan itu tetap diteruskan.



Boleh nampak ka kawan kawan? Ini dua orang keling sudah main wayang laa..hehe


Ini lah namanya politik.  Ambiga cuba mengambarkan bahawa ini adalah suara rakyat bukan suara peribadi beliau.  Anwar pula cuba nak jadi hero dengan cuba menghentikan perhimpunan bersih sekiranya Najib jamin pilihanraya bersih.


Sebenarnya Anwar sudah nampak Bersih 2.0 akan menemui kegagalan!. Maka dengan mengeluarkan statement tersebut beliau seolah olah menunjukkan pada rakyat bahawa perhimpunan ini bukan kerja dia.


Anwar juga sudah mula runsing yang Bersih 2.0 akan jadi gelanggang pergaduhan orang melayu sesama melayu. Maka beliau cuba create perception yang Bersih 2.0 bukan karya beliau. Jadi jika apa apa perkara buruk berlaku maka dia tidak boleh di persalahkan.


Sama sama lah kia lihat kesudahan drama keling lakunan Anwar Pandikutty dan Ambiga Pandi Amma ini.

No comments: