Monday, June 20, 2011

BN MAMPU TAWAN PULAU PINANG TAPi...



Soalan: Bolehkah BN rampas Pulau Pinang semula?
Datuk Zainal: It’sgoing to be tough tetapi it’s not easy dan impossible.It’s going to be tough but nothing is impossible.Sebagai pejuang parti kalau kita menyerah kalah sebelum kita keluar bertempur, maka maknanya kita bukanlah orang politik.
Sebagai orang politik,jika peti undi tutup jam 5 petang, kita hanya berhenti bekerja jam 5, sebelum itu walaupun 1 minit sebelum jam 5 petang, kita mesti terus buat kerja. Dari sekarang hingga 5 petang pada hari pembuangn undi, saya akan berjuang dan saya akan gerakan jentera UMNO Pulau Pinang untuk tujuan itu. Kerana saya lihat semangat orang melayu, semangat ingin dibela berbanding dengan negeri-negeri lain, kita lebih tingi lagi.
Soalan:lain-lain lagi?
Datuk Zainal: Tanah orang Melayu di Pulau Pinang tinggal 23 peratus. Dari segi census penduduk yang terakhir, jumlah orang melayu lagi tinggi berbanding cina. Kita 45.1 peratus berbanding Cina, 44.7 peratus. ,maknanya Melayu atasi Cina dengan 20,000 penduduk. Jadi ramai orang tak tahu kita adalah majority disini. Masalah kita ialah walaupun populasi kita 45% tapi pengundi hanya 33 % dan Cina walaupun 44%, pengundi mereka pula ialah 56%.
Mengapa ini berlaku?.Adakah DAP akan memperjuangkan agar orang Melayu jadi lebih ramai pengundi?.Tidak. UMNO yang memperjuangkan hak Melayu.
Kini tanah-tanah milik Melayu semakin banyak jatuh ke tangan orang cina dan dijangka 15 tahun lagi keadaan ini sangat menakutkan dimana orang Melayu mungkin tidak bertanah di sini lagi. Mereka (cina) kini memasuki ke heartland kita melalui projek perumahan. The Chinese buying power are buying into our heartland.Siapa nak bela lagi orang Melayu di masa depan? Kita mungkin terhapus kerana harga pasaran.
Jangan harap DAP akan bela, hanya UMNO saja yang akan membela. 
Baca seterusnya di agendadaily

4 comments:

amnitpg said...

Hajat dan Hasrat Tok Non nak dapatkan balik PP utk amat kita sanjungi tetpai mahu kah kepimpinan atasan menerima pandangan rakyat bawahan terutamanya dalam soal calun YB. kalu apa yang ada sekarang dlm Bahagian kita kata TOP 7, KB , TKB , NKB , KW dan KP atau KP dan Seiausaha. Jika salah seorang dari tOP 7 itu dipilih mengikut kehendak rakyat dan yang tak terpilih adalah dikalangan Top 3 Macam mana? Boleh menang kah walau pun Presiden kata keutamaan adalah PARTI DIDAHULUKAN sedangkan bukan semua AHLI tak pandai dalam menilai calun YB.

Luah mati bapak telan mati emak .

Against The Wind said...

amnitpg ..masa berubah keadaan pun dah berubah. Kalau kepimpinan bahagian gagal menerima calon yang dipilih memang akan merudum lagi lah kita kalau kita masih lagi dengan polemik merajuk dan melebihkan kepentingan peribadi dari UMNO dan org melayu sendiri. Ambil contoh Tok Non sendiri, Ketua Perhubungan tanpa Jawatan dalam kerajaan. Sesiapa sahaja kalau berkhidmat dengan ikhlas insyaallah habuan nya kalau tak di dunia akhirat lah jua yang lebih baik untuknya

Anonymous said...

sekapur sirih untuk semua pemimpin melayu..tak payah la bodoh sgt nak ambik penang tu..mmg dah cina dpd dulu...tak kan jd apa pun kalau menang....negeri yg BN menang tipis pun takda satu pun usaha yang mendatangkan kebaikan untuk org melayu..cuba sebut la negeri mana yg betul berjuang untuk melayu...kedah kelantan n9 pahang johor..semua tipu semua sembah cina jugak....BN mungkin lupa kot pru 13 hanya melayu je akan sokong mereka.jgn la menharrap undi india dgn cina lagi...apa lagi bgn la bg apa yg patut untuk org melayu......tgk apa cina buat bila dpat perak dgn penang dgn selangor..peruntukan masjid pun tak da...setakat naik keta mewah tu tak kemana nya..setakat rumah besar pun tak jadi apanya...tak kan nak bunuh bangsa sendiri hanya kerana nak puaskan hati CINA

Anonymous said...

Buat lah janji untuk PRU 13 ini bahawa sekiranya BN menang dengan kerusi DUN UMNO yang melebehi dari parti komponen yang lain, janji lah bahawa ketua Menteri PP akan diberikan kepada UMNO. Jangan dilepaskan lagi peluang itu, dulu kita telah banyak bertolak ansur dengan Gerakan. Apa jadi pada pilihan raya yang lalu, MCA pun sama berapa kerusi DUN yang mereka menang. UMNO lebih banyak kerusi yang dimenengani pala pilihan raya yang lalu.

Bersatulah wahai orang-orang Melayu PP, kembalikan pemerintahan BN daripada DAP yang mirip kepada PAP.

WARGA SEBELUM MERDEKA