Thursday, May 26, 2011

Selagi ada tanah UDA di KL jual lah pada DAP.



Masih tak berubah, buat lagi perangai lama.

Jual tanah. Yang beli sudah tentu yang bukan Melayu. Bila undi, mesti lah depa undi DAP.

UDA dalam kata lain menolong DAP untuk dapat undi, tahniah UDA. Strategi yang baik undi mengurangkan undi BN. Seperti KJ, Jazlan diberi tugas untuk memastikan undi DAP naik.

Senang sungguh nak mentadbir UDA. Tidak payah buat development. Jual tanah sahaja. Agensi melayu macam ini lah yang melingkopkan melayu di bandar bandar.

UDA jual tanah kepada Mutiara

KUALA LUMPUR 25 Mei – Uda Holdings Bhd. menjual tanah pegangan bebas kepada Mutiara Goodyear Development Bhd. (Mutiara) pada harga tunai sebanyak RM215.5 juta.
Tanah yang terletak di sebelah Hotel Sheraton Imperial itu disasarkan untuk pembangunan komersial pencakar langit dengan keluasan lantai 1.2 juta kaki persegi.
Nilai pembangunan kasar projek itu adalah melebihi RM1 bilion.
Pengerusi Eksekutif Mutiara, Hamidon Abdullah berkata, pembelian tanah itu merupakan strategik syarikat itu untuk meningkatkan bank tanah dan memenuhi permintaan kukuh bagi di Kuala Lumpur.
''Lokasi ini memberi peluang kepada Mutiara untuk membuktikan kemahiran kami menyediakan produk berkualiti tinggi di kawasan segi tiga emas,'' katanya.
Pembangunan itu dijangka dimulakan dalam tempoh setahun dan dibangunkan mengikut beberapa fasa dalam tempoh lima tahun.

1 comment:

Anonymous said...

Atuk tua....
Tak Layak jadi Bos UDA, perjuangan asal tubuh UDA dah Lari. Mana pegi tanah melayu dibandar dulu mula-mula OK tapi dasdapat komisyen banyak dah lupa. Pecat saja dia....