Friday, April 22, 2011

Kasihan bangsaku - Perjuangkan hak Melayu di anggap racist. Kalau DAP dan PKR perjuangkan hak cina itu adalah sesuatu yang baik

Naib Presiden PKR, Tian Chua mengesyorkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak supaya segera menamatkan konsep 1Malaysia yang dicanangnya selama ini kerana ia nyata tidak selari dengan perjuangan gagasan itu.

pkr wangsa maju ceramah 141210 tian chuaBercakap kepada TV Selangor, Tian Chua berkata bukan hanya rencana terbitan media kawalannya yang mendesak supaya digerakkan gelombang "1 Melayu, 1 Bumi" diutamakan, bahkan NGO proksi Umno, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) juga mendesak kerajaan meminggirkan masyarakat Cina yang didakwa sanggup “membalas susu dengan tuba”.

“Kalau itu pendirian Umno, sepatutnya Najib secara rasminya perlu mengumumkan penamatan kempen 1Malaysia yang disebarkan merata tempat.

"Jadi, sokongan sekarang menunjukkan sebenarnya BN tidak ikhlas dengan kempen 1Malaysia dan cogan kata ini sebenarnya sebagai satu penipuan,” katanya.
Semalam, PERKASA cawangan Sarawak dalam satu kenyataan media meletakkan sepenuhnya tanggungjawab kepada DAP sekiranya nasib masyarakat Cina di negeri itu tidak lagi terbela berikutan trend pengundi kaum itu yang menyokong Pakatan Rakyat.

Di atas adalah petikan dari Malaysiakini. Kesian sungguh orang Melayu. Sudah mula seperti di pinggirkan di negara sendiri sehinggakan hendak bersuara menyebelahi orang melayu pun is a NO NO. 

Inilah yang PAS dan PKR perjuangkan, equal opportunity for all (read bagi lebih kat cina). You all tak faham kah sekarang ni pun quota 30% sahaja? 70% lagi untuk orang cina..depa nak apa lagi? 

Kalau lah puak2 ni perintah Malaysia..habis lah bangsa ku. PNB akan di bubarkan atas dasar racist, MARA akan di bubarkan atas dasar racist, FELDA akan di bubarkan atas dasar racist, RISDA juga akan di bubarkan atas dasar yang sama, and the list go on and on..

UITM buka untuk cina. MRSM juga, sekolah asrama penuh juga.  Oh jgn lupa azan di masjid atau surau juga kena ikut syle Singapore.. no loudspeaker outside. Racist tu mana buleh.

Sokong la lagi puak puak kafir laknat ni.. ha sokong 

Tak sedar sedar lagi bangsa ku yang cerdik lebih ni.


2 comments:

Tok We said...

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesamalah kita
Cinta lenyap di arus zaman


Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Peribumi merintih sendiri

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutuplah hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang

Kini kita cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri

Kita sudah tiada masa
Majulah dengan maha perkasa
Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayu kan gagah di nusantara
Melayu kan gagah di nusantara
Melayu kan gagah di nusantara

||Aku Pemikir|| said...

salam,

saya kembali lagi ke dunia blog,

minta di linkkan blog saya ke blog saudara ,

thx

http://khairul-hafidz-alkhair.blogspot.com/