Tuesday, July 26, 2011

SPR DI BOO DAN DI HINA DI FORUM DENGAN AMBIGA



Inilah dia yang berlaku kalau nak bawak puak puak tak faham undang undang dan puak puak pembangkang yang dah buta mata dan hati berbincang.


Mereka boo sahaja Datuk Wan Ahmad. 


Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar hari ini berdepan dengan hadirin yang mencemuhnya dalam debat dengan pengerusi BERSIH 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan.

NONEBeliau juga 'dibu' beberapa kali sehingga terpaksa merayu kepada hadirin supaya memberinya peluang membuat penjelasan dalam debat yang dianjurkan oleh Kumpulan Karangkraf, sebuah pertubuhan media yang menerbitkan Sinar Harian dan beberapa majalah popular yang lain.

Wan Ahmad bertegas menjelaskan bahawa SPR tidak mempunyai kuasa menguatkuasa dan menolak tanggungjawab meminda undang-undang pilihan raya kepada Pejabat Peguam Negara.

“Jangan anggap SPR sebagai musuh,” rayunya.








Pada pendapat saya tidak ada maknanya mereka ini di bawa berbincang kerana mereka hanya akan menggunakan forum seperti ini untuk memalukan SPR dan kerajaan.


Parlimen sedia ada dan PR di wakili oleh 79 ahli parlimen. Sekiranya mereka serius untuk meminda undang undang SPR pastinya mereka akan membawa usul tersebut di Parlimen.


Kenapa tidak? kerana mereka hanya mahu membuat issue sahaja.


Supaya penyokong penyokong mereka terus benci pada kerajaan. Itu sahaja yang modal yang mereka ada untuk mendapat sokongan kerana mereka tidak berjaya membawa sebarang pembaharuan dan kebaikan di Penang Selangor dan Kedah selama 3 tahun memerintah.


Makanya Bersih dan Ambiga di jadikan gula gula jajaaan PR kepada pengikut pengikut mereka untuk terus membenci kerajaan.


Kalau di India dah lama dah Ambiga ni kena letup!

6 comments:

Anonymous said...

Setuju against the wind, mereka ni hanya nak jatuhkan maruah kerajaan melalui SPR.

Buatlah APA pun mereka tak akan puas hati. SPR akan terus ditomah, baik jangan Layan je..

Anonymous said...

Binatang ciptaan manusia.

Anonymous said...

Baik berbincang dengan tunggul kayu dari berbincang dengan LEMBU...

Anonymous said...

sifat babi adalah pentingkan diri sendiri tak caya pergi kandang dan tengok, islam tak bagi makan babi takut jadi perangai macam babi itu salah satu sebabnya lah.

Anonymous said...

kalau masuk dalam kadang monyet begitu lah keadaannya.monyet tu takan faham kata kata manusia,yg mereka tahu hanya booooo shaja.

Anonymous said...

jemput pula Ambiga ke Forum kita...kita BOOOO ! lama2 laju2...