Tuesday, July 26, 2011

GEMPARRRRR >>>KEKASIH BARU ANWAR?


Aleesha farhana - Harapan seorang lelaki untuk menukar nama daripada Mohd Ashraf Hafiz Abd Aziz, 25, kepada Aleesha Farhana tertangguh lagi apabila Mahkamah Tinggi di sini, semalam menetapkan 18 Julai depan untuk keputusan. 


Tak ape lah Nyah...Biarlah nama lelaki asalkan Nyah tulen.. macm yang Bro Anwar Bin Ibrahim suka.


Saya cadangkan Nyah jalan jalan ler ke Segambut..pasti Bro Anwar kalau terserempak dengan Nyah pasti dia suka.. Nyah kan 2 dalam 1..depan belakang round the world lah katakan..Bro Anwar pasti sukerrr!!!


Ini lah yang Bro ANwar cari selama ni ..2 dalam 1 tak payah lah Bro Anwar tibai lelaki macam Saiful lagi atau pun cari China Doll ..


P/S Nyah tak payah la pakai tudung tu..tak wajib..Nyah kan lelaki .hikhihik..Hukum ape laa Nyah pakai ni?  Tukar jantina kan haram..Nyah pakai tudung kenape? buka aurat haram yer?  hadoi ..confuse mak ni nyahh oii..

4 comments:

Anonymous said...

dah dia nak buat cam tu biar le dia tanggung sendiri dgn allah nanti,yg kita kutuk dia apasal lak.tak beriman sesaorang itu mengumpat org lain mmebuat sangkaan buruk pada org lain,walau pun pekara itu benar

Anonymous said...

OK la nok.. abg nuwar ko cakap dia tak kesaah tak dapat depan belakangpun boleeeeeh.. aahahahahah

Anonymous said...

Mungkin kita patut rasa macam mana peritnya kalau ada ahli keluarga atau satu hari nanti anak kita jadi macam Aleesha. Jangan cepat jatuh hukum. Serah pada Tuhan saja.
Kalau kita asyik hina dia, nanti dia tukar agama dan lari ke Amerika, macam mana? Dia mungkin boleh mohon kerakyatan dengan mudah kalau bagi alasan umat Islam di Malaysia hina orang macam dia. Baru padan muka kita, bila Mat Saleh dapat main, depan belakang anak Melayu ni.

RD

Against The Wind said...

anon 12:08 anon 1:11 ..bukan tujuan saya menghina dan jauh sekali hendak menjatuhkan hukum..itu kerja Allah Taala.

Kerja kita manusia melihat menilai yang elok ita jadikan contoh yang huduh kita jadikasn sempadan.

Kes seperti Aleesha ini bukan sedikti di negara kita. Tujuan saya mudah saja supaya yang ada anak ..dan yang di masa hadapan akan berkahwin dan beranak pinak..didiklah anak kita supaya tidak jadi begini kesudahan nya.

Seolah olah kita mempersendakan agama ISLAM itu sendiri. Memang sah di larang sama sekali menukar kejadian ALLAH. Maka janganlah kita mempersendakan hukum itu. Di mana logic nya anda menukar jantina dan kemudian seolah olah tindakan anda itu di sahkan oleh agama dengan and bertudung rapat?

Memang ada anak anak yang akan lahir di mana naluri perempuan nya lebih dari lelaki. Maka itu tanggungjawab ibu bapa mendidik anak itu supaya tida mengambil jalan sebegini yang di laknat Allah.

Ketika di sekolah menengah saya ada dia org rakan yang tingkah laku nya lembut persis perempuan tetapi mereka tetap lelaki tulin dan berjaya dalam hidup mereka. Kerana didikan keluarga dan rakan2 merek terus hidup sebagai lelaki dan beranak pinak.

Menjadi tanggungjawab masyarakat mendidik dan memastikan perkara sebegini tidak berlaku lagi. BUkan penyelesaian nya menghalalkan yang haram dengan alasan menyelamatkan aleesha dari terpesong aqidah nya.

Bagi Aleesha hanya pihak berwajib JAKIM dan sebagai nya hendaklah mengambil tanggungjawab dan melakukan sesuatu sebagai jalan penyelesaian.

Saya cuma kaitkan dengan Anwar hanyalah sebagai penyeri artikel.

Terima kasih kerana memberi komen anda