Tuesday, May 3, 2011

UMNO masih belum sedar ...


Di dalam kesibukan dunia cyber memerangi fitnah dan tohmahan yang keluar dari pihak PR, terutamanya kes Anwar, Di mana agaknya UMNO yang kita cuba pertahankan.?

Atau lebih tepat lagi di manakah agaknya. pemimpin pemimpin UMNO selain DS Najid atau TS Muhyiddn?. Bagai membisu seribu bahasa semuanya. Walau sayang bagaimana sekali pun kita pada UMNO, kemusnahan UMNO mungkin tidak dapat dielakkan kalau begini lah sikap the Middle management of UMNO.

Cuba kita singkap balik issue isue yang berlaku sebulan kebelakangan ini :

1. Pilihanraya Sarawak
2. Video Anwa5
3. 1melayu 1 bumi
4. Chauvinist DAP

Terlalu banyak yang ditulis di dunia blog berkenaan dengan perkara ini. Rasa saya terlalu banyak brain cell yang digunakan oleh para bloggers untuk meyakinkan malah menangkis serangan dari pihak PR. Di mana agaknya ahli MKT UMNO? Di mana agaknya Pemuda UMNO? Masih wujudkah wanita UMNO? Puteri pula masih asyik shopping beg tangan dan kasut baru? Di mana mereka di dalam issue issue berat ini?

Adakah saya terlepas pandang ? ATAU memang benar pihak UMNO tidak peduli langsung tentang perkara perkara di atas?


Dari yang saya dengar dan lihat sendiri, di bawah inilah yang sibuk dilakukan oleh yang berjawatan di dalam UMNO ketika ini:

1. Sudah ada bisik bisik dan silent movement untuk melagakan Najib dan Muhyidin.
2. Sudah ada gerakan untuk jatuhkan Ketua Wanita.
3. Ada tentangan yang nyata dari pihak Wanita UMNO untuk menyerap ahli ahli Puteri.
4. Pemuda pula dah sibuk menegakkan hak agar Ketua Pemuda jadi Menteri penuh.
5. Ketua Ketua Bahagian sedang sibuk melobi untuk jadi calun pilihanraya.
6. Di Kedah masih belum selesai issue dalaman UMNO.
7. Di Terengganu masih belum selesai UMNO berbalah dengan istana.
8. Masih ramai yang melakukan sesuatu hanya untuk menyenangkan hati Rosmah.
9. Di bahagian dan cawangan masih sibuk berebut jawatan walaupun pilihanraya UMNO di tunda
10.  The list goes on and on..

Yang pasti nya kebanyakan mereka tidak peduli langsung tentang arus perdana yang membincangkan issue survival bangsa melayu, mereka could care less about how critical the situation is now.

Mereka masih lagi leka berebut jawatn, masih leka membodek ketua.

Mereka lupa sekiranya orang Melayu tewas dalam memperjuangkan arus perdana sekarang, tidak ada makna lagi jawatan jawatan mereka itu.

Meminjam kata DS Najis.. sekarang ini zaman open democracy .. we are in era of DIGITAL DEMOCRACY.  Orang UMNO masih belum paham bahawa pilihanraya seperti tahun 2008 dan PRU13 akan datang keputusan telah dan akan bergantung kepada pandangan ramai di dunia cyber. Mereka masih belum paham kebanyakan pengundi akan mengundi mengikut apa yang mereka fikir betul seperti yang di sogokkan di dunia cyber.

Utusan RTM TV3 cuma sebahagian dari alat.. itu masih. belum cukup

Sila tanya ketua bahagian anda fahamkah dia dengan Digital Democracy?.

Saya gusar kalau kebanyakan ahli UMNO masih lena dibuai mimpi indah, suatu hari nanti negara ini akan jatuh ketangan orang cina juga.

1 comment:

Anonymous said...

Sedar tu sedar.....tapi....kesedaran tu masih tak cukup menyakinkan rakyat keseluruhan...
Keterampilan gelojah dan berpolitik budget masih terzahir walaupun segelintir... tapi mesti ingat rosak susu sebelanga kerana santan setitik...
Cadangan...menang BN atau Kalah Ke..Lapang Terbang Antarabangsa Kedah menggantikan Penang perlu diteruskan..baru rancak pembangunan ekonomi Perlis, kedah,Penang dan Perak..Kesamarataan peluang yang lebih adil...kebaikan Penang ..ialah kesesakan Pulaunya dihindar dan bebas hutang kerana tak payah buat jambatan lagi selama lamanya.Nilai tanah pun akan jadi menasabah untuk rakyat membeli... kerajaan ..ok dan rakyat pun ok...majoriti undi ok..
Yang pening...puak yang tamak dan tak tahu berterima kasih...standard lojik ler...