Thursday, May 19, 2011

Anwar Yahoo Live Interview - Memang wajah saya menurut expert Korea dan Amerika

Cuma dua soalan sahaja yang saya nak komen tentang interview di Yahoo tadi. Soalan soalan lain saya dah biasa dengar Anwar kelentong, tapi yang dua ni baru.

12:37
Comment From Nik Abdul  
Datuk Seri: How is your opinion when expert form South Korea & US confirm that individual from sex tape seems like your face? Do you think that is conspiracy too?
12:38
Anwar Ibrahim: 
Typical example how smart guys like you can be duped by UMNO media. Which expert? Why can't they be transparent?
12:41
Comment From PK  
Adakah betul dakwaan yang mengatakan Dato seri bersetuju dengan fahaman pluralisme dan bersetuju dengan tindakan Lina joy untuk keluar Islam ats nama kebebasan beragama??
12:43
Anwar Ibrahim: 
Percubaan juak UMNO untuk memfitnah termasuk menteri agama. Syeikh Yusuf Qardawi sedia jadi saksi seandainya saya didakwa dalam isu ini. Kita tidak menggalakkan atau meremehkan soal aqidah tetapi kita juga tidak boleh memaksa.
Video Sex


Anwar cuma boleh mengelak apabila menjawab soalan NIk Abdul dengan mengandaikan bawah yang bertanya itu sudah tertipu dengan propoganda UMNO. ANwar tidak langsung menyentuh tentang soalan yang di tanya  berkenaan dengan expert opinion on the video.

Maka boleh lah kita mengandaikan bahawa Anwar bersetuju dengan expert opinion tersebut yang menyatakan video itu adalah beliau sendiri. Malah beliau berpura pura bertanya expert mana dan ketidak telusan ..ayat biasa ANwar untuk mengalih issue yang di tanyakan.

Pluralisma dan Lina JOy


Jawaban kepada soalan ini amat menarik kerana Anwar sekali lagi memilih untuk  menjual nama Ulama Ulung Yusof Qardawi tanpa menjawab soalan tentang pluralisma (kesamaratan semua agama).

Kalau anda rajin sila ke blog AIDC dan cari lah ulasan perjumpaan ABIM di Bangi dengan ANwar berkenaan issue pluralisma dan anda akan tahu bahawa ANwar lidah nay bercabang cabang.

Begitu juga soalan tentang Lina JOy - melalui temuramah dengan CNN atau Bloomberg saya tidak pasti tapi anda carillah ANwar dengan lantang nya bersuara itu hak Lina JOy sendiri.

Kesimpulan Nya


Anwar gagal meyakinkan sesiapa sahaja yamg mengikuti Live Interview tadi bahawa beliau layak menjadi Perdana Menteri, degan hujah hujah hambar dan cuba melarikan diri dari issue yangd i bangkitkan.

No comments: