Wednesday, April 24, 2013

KADANG KADANG NERAKA NAMPAK CANTIK DARI SYURGA?




This is good joke hehehhe:
Teringat saya pada satu cerita yang tidak realistik aka dongeng kedai kopi:
ada tiga sekawan tinggal di dalam syurga…
setiap petang yang nyaman, mereka akan duduk bersembang di pintu syurga mengambil angin petang sambil bersyukur kerana mendapat nikmat dari Tuhan.
pada satu petang, sewaktu memandang ke luar syurga, mereka ternampak sayup-sayup jauh di bawah keadaan yang amat menarik hati mereka.
mereka melihat begitu ramai orang dalam neraka sedang bersuka-ria, berpesta dengan konsert yang hebat siap dengan gangnam style pun ada.
tiba-tiba hati mereka merasa tertarik untuk join sama. kata salah seorang dari mereka, dahulu kita tak pernah rasa tengok konsert…apa kata kita berhibur di sana…?
lalu berpakatlah tiga sekawan tadi untuk meminta izin penjaga syurga kerana teringin berkunjung ke neraka.
penjaga syurga berkata, ” boleh, tapi lepas ke sana, anda tidak boleh balik semula ke sini…”.
3 sekawan tadi diberi masa untuk berfikir. selepas beberapa waktu…mereka pun datang semula berjumpa penjaga syurga berkenaan sambil berkata, ” kami sudah berfikir dan telah melihat setiap hari dari jauh betapa seronoknya jika dapat ke sana. maka kami buat keputusan hendak ke sana walaupun tidak dibenarkan balik ke sini”.
maka penjaga syurga tadi terus membenarkan mereka ke neraka.
apabila telah masuk ke neraka, alangkah terperanjatnya 3 sekawan tadi melihat keadaan sebenar di dalam neraka yang begitu teruk dengan kotor, panas berapi dan siksaan-siksaan yang tiada henti serta lolongan penghuni neraka yang merasa azabnya.
3 sekawan tadi pun segera berjumpa dengan penjaga neraka bertanyakan hal yang berbeza yang mereka lihat sebelum ini. kata mereka,” tuan, dari atas sana, kami lihat begitu indah, begitu bersukaria penghuni di sini dengan segala macam hiburan tapi, kenapa apabila kami sampai, semua itu tiada dan sebaliknya ini yang kami lihat’?
penjaga neraka menjawab,

” yang kamu lihat itu cuma IKLAN maaa…”. LOL
kisah ini disampaikan oleh mendiang IMD Lim Weng Keong, Lifestyles (M) Sdn. Bhd.
motif: jangan terpedaya dengan iklan…..perbandingan manifesto antara BN dan PR…rasanya ramai kenal yang mana satu IKLAN yang mana satu betul-betul perancangan. :D

AlweiAbdullah


http://helenang.wordpress.com/2013/04/24/paling-kelakar-minggu-ini/

No comments: