Tuesday, July 5, 2011

BERSIH 2.0 DI STADIUMKAN ! WAKAKAKAKA



Setelah mengadap Seri Paduka Yang di-Pertuan Agong hari ini, BERSIH 2.0 bersedia mengadakan perhimpunan menuntut pilihan raya bersih dan adil di dalam stadium.
Bagaimanapun setakat ini belum ditentukan stadium mana yang akan digunakan tetapi tarikh pada 9 Julai ini tidak berubah.
NONEJawatankuasa itu yang terdiri daripada pengerusi BERSIH Datuk S Ambiga, Sasterawan Negara Datuk A Samad Said dan presiden Jamaah Islah Malaysia (JIM) Zaid Kamaruddin mengadap Tuanku Mizan Zainal Abidin di Istana Negara, petang tadi.
Menurut Ambiga, pada sidang media selepas pertemuan itu, pihak jawatankuasa BERSIH 2.0 berjanji memberikan kerjasama kepada pihak berkuasa.
Ditanya wartawan sama ada tindakan itu satu bentuk tolak ansur, Ambiga menjawap 'Ya".
Sebelum ini, sumber yang rapat dengan pihak penganjur, memberitahu Malaysiakini tidak ada ahli politik yang menyertai pertemuan berkenaan.

Sejak jam 1.30 petang, ketiga-tiga pemimpin itu menunggu di pondok pengawal menanti untuk masuk sebelum dibenarkan berbuat demikian pada jam 1.55 petang tadi.

6 comments:

Anonymous said...

sejata terakhir anugerah tuhan dah distadiumkan...hahahaha

Anonymous said...

alhamdullillah!!!! akhirnya masuk juga kandang... tak la menyusahkan orang ramai....melalak la sampai hilang suara...

Anonymous said...

buat di Bukit Jalil ! 100 ribu kapasiti, Perhimpunan BERSIH 2007(yang disertai juga oleh mereka-mereka yang sakit hati dgn Pak Lah) hanya 40 ribu, kalau 40 ribu maknaya SEPARUH STADIUM BUKIT JALIL KOSONG DAA!!! cantik kalau ambik gambar.tapi kalau 12 ribu macam sembayang hajat kat Stadium Melawati alamatnya tak nampak habuk la kalau kat Bukit Jalil, kira 80% kosong tu beb!

Anonymous said...

mereka ke stadium nak menuntut live video raja Liwat...beraksi...lepas stadium... meka akan di MUziumkan..ha ha kah kah kah...

Anonymous said...

KAHKAHKAH..BAGI BOLA SEBIJIK..BIAR DORANG BEREBUT SESAMA SENDIRI..TAK PUN SEPAK JE MANE2 KEPALA YG ADE KT DLM TU..KAHKAHKAH..

Mak Tumbong said...

walau apa pun Pembangkang cakap yang diorang menang sudah cukup menunjukkan KEMALUAN besar kerana tewas dengan UMNO BN. Biar kera2 pakatan pegi ramai2 ke zoo (stadium) dan menjerit sampai putus keng. PAKATAN ANUWAR...ketahuilah bahwa pertarungan ini ialah, we win you loose.