Monday, June 6, 2011

Pilianraya Umum ke 13, dalam jangkamasa terdekat


Keputusan pemilihan PAS yang baru selesai memungkinkan banyak perkara. Salah satu nya mengikut bisik bisik burung burung kecil yang datang berbisik ke telinga saya mengatakan PRU13 mungkin akan di percepatkan disebabkan oleh keputusan pemilihan PAS.

Yang keduanya PRU13 haru diadakan sebelum mana mana negeri di bawah PR membubarkan DUN.

Scenario memanggil snap election sudah berubah kerana tidak semua negeri di kuasi oleh BN. Sekali ini PRU13 betul betul akan menjadi percaturan politik.  Pihak PR telah mengatakan mereka tidak akan membubarkan DUN di empat negeri bersama sama dengan Parlimen.

Tetapi jangan lupa mereka boleh membubarkan parlimen lebih awal. Baca apa yang RBF online tulis di SINI.

Orang-orang BN perlu memperbetulkan fikiran mereka dengan menganggap mereka tahu bila p/raya sepertimana yang lepas-lepas. Zaman telah berubah sekarang, buangkan rasa selesa tersebut. Kerja mesti kuat dan sentiasa kena berada dalam keadaan siap sedia untuk p/raya sepertimana anggota bomba bersedia menunggu panggilan kecemasan. Orang-orang BN sekarang harus simpan dalam fikiran mereka, esok p/raya. Bukannya terus menerus berkata lambat lagi.




Pokok nya adakah orang orang BN atau UMNO khas nya bersedia sekiranya DUN di bubarkan di Pualu Pinang atau negeri negeri PR yang lain?


Saya rasa belum bersedia. Kalau scenario seperti yang RBF ulas berlaku, memang akan kantoi lah BN.


So adalah lebih baik sekiranya BN call PRU13 secepat mungkin, biar jentera pilihanraya bergerak untuk parlimen dan negeri negeri BN. Saya pasti negeri negeri PR juga akan di bubarkan. Mereka cuma cakap tidak akan bubar kan bersama tetapi mereka tidak akan mengambil risiko tewas parlimen dengan lebih teruk dari PRU12, dan kemudian nya negeri negeri PR yang lain akan tertekan.


Lebih baik buat sekarang dalam keadaan pengundi pengundi masih lagi kabur dan terkejut dengan keputusan pemilihan PAS.


Yang penting undi Melayu, undi cina jangan lah di harap sangat.


PKR juga masih dalam keadaan bercelaru. Anwar juga akan ke penjara tidak lama lagi.


SO lets call PRU13 secepat mungkin...sebelum puasa atau selepas Raya. Tahun depan terlalu jauh untuk kebaikan BN.

1 comment:

Mohd said...

Utk membalas jasa Lim Guan Eng dan DAP, Mat Sabu akan menggerakkan tunjuk perasaan anti kerajaan scara besar2an dlm sedikit masa nanti!
Orang2 PAS akan dikerahkan utk berkumpul beramai2. Ini adalah bidang kepakaran Mat Sabu.
Kaum Cina DAP akan membiayai perhimpunan dan melihat dpd jauh.
Bila berlaku rusuhan besar2an, armada tentera Amerika sudah siap sedia di perairan Singapore utk masuk campur menentang Kerajaan dan membela puak2 pemberontak spt yg berlaku di negara2 Arab di Timur Tengah.
Kaum Melayu sedang dibuai mimpi2 yg indah. Ada lebai2 PAS yg sedang memasang cita2 utk ke Putrajaya. Ada puak UMNO yg sudah sedia utk menjadi Pembangkang. Bagi UMNO yg penting dapat jadi Ketua Bahagian dgn imbuhan 1.5 juta setahun - tak payah buat kerja. Rakyat marhean sedang sibuk menonton video seks Anwar dari 4 sudut dan mengkagumi betapa besarnya senjata Anwar.
Melayu mudah lupa ?????