Thursday, May 5, 2011

Nurul Izzah Risau hubungan Anwar dan Kak Wan akan goyah


Video tazkirah Ustaz Kasim jangan  lupa dengar dulu tentang memilih pemimpin ..lepas tu baca artikel ni. Inilah masalah kalau pilih pemimpin anak beranak macam yang di larang hadith Nabi. Masalah keluarga Anwar akan jadi masalah negara kerana anak beranak kena tipu menipu untuk jaga maruah keluarga .  Walaupun kebenaran yang hakiki itu pahit, kena telan lah anak bini Anwar.. I really pity Kak Wan and Nurul Izzah.

Beberapa orang teman AMK sudahpun bertemu dengan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah di sebuah tempat di Bangsar Village baru-baru ini. Pertemuan ini adalah pertemuan biasa, kaedah Izzah dalam memastikan dia tidak terlepas pandang kepada kawan-kawan lama yang selalu menyokongnya di Lembah Pantai. Rakan-rakan AMK inilah yang setia bersama Izzah dalam hujan dan panas. Dalam susah dan senang. Dalam suasana tenang atau gawat.
Dalam pertemuan kecil itu, seorang rakan lama Izzah menanyakan soalan yang agak sensitif. Apakah Izzah tidak risau dengan tersebarnya video seks pada ketika ini? Izzah mengakui dia risau. Izzah lebih risau bahawa ‘rakaman’ tersebut akan merosakkan hubungan ayah dan ibunya. Izzah tidak pernah pun mengatakan insiden tersebut adalah suatu FITNAH JAHAT, KONSPIRASI UMNO dan sebagainya. Izzah selalu refer kepada video tersebut sebagai ‘rakaman’. Tak tahu kenapa. Malahan, Izzah selalu mengingatkan kawan-kawan bahawa sebagai manusia biasa – kita biasa sahaja melakukan kesilapan. Kita lemah. Kita selalu terpesong dengan dosa dan noda. Kawan-kawan terpaku dengan kenyataan Izzah. Apa maksud TERSIRAT Izzah?


Izzah risau bahawa hubungan Anwar dan Kak Wan akan renggang. Ini Izzah kongsikan secara jujur dan ikhlas dengan kawan-kawan rapat. Izzah tekankan bagaimana ‘naluri wanita’ pasti akan tersentuh dengan pendedahan yang sedemikian ‘vivid’. Izzah kata ‘rakaman’ itu mampu; bukan sahaja merosakkan kekuatan parti – tapi lebih mampu menjahanamkan ‘tiang seri’ kepada kekuatan parti; iaitu rasa percaya antara Kak Wan dan Anwar.
Kawan-kawan yang hadir tertunduk diam – tatkala wajah Izzah semakin sugul. Mata berkaca. Sekejap kemudian, Izzah ...baca  seterusnya .

2 comments:

Anonymous said...

Tiada yang lebih mulia dari memohon keampunan Allah dan bertaubat.Kerana inilah golongan manusia yang mengingat Allah sentiasa dan Allah mencintai hamba2nya yang sedemikian.

Berani buat berani tanggung,kerana sudah diperingatkan awal2 lagi oleh Allah.

Apa yang kamu rasa baik bagi kamu mungkin sahaja tidak baik sebenarnya dan begitu juga yang sebaliknya.

'Kalau ditakdirkan Fatimah mencuri,nescaya tangannya juga akan dipotong.' masih ingat ungkapan lebih kurang demikian yang diucapkan oleh Rasulullah terhadap putri kesayangannya ,semata2 demi Allah swt.

Fikir2kanlah....sejarah Annuar sudah berlalu tapi anda punya keluarga dan anak2 , apakah ini jalan pilihan anda kepada mereka..

wAllahuwa'lam

Against The Wind said...

Anwar memilih untuk ketengahkan isteri dan anaknya sebagai pemimpin parti dan bakal memimpin negara kalau PR memerintah.

Bukan pilihan saya mereka dilantik memegang jawatan, bukan pilihan saya mereka memilih untuk menjaga air muka keluarga, totally understandable.

As such my choice to write about them should be respected..thank you