Saturday, May 14, 2011

Mengkristiankan Negara Malaysia - perkara benar? KJ sila cium Anjing Besar


Saksi tampil cerita perkara sebenar






MOHAMED Razali Abdul Rahman ditanya oleh kalangan wartawan di pekarangan Balai Polis Jalan Patani, Pulau Pinang semalam, selepas membuat laporan mengenai anjuran majlis pertemuan paderi-paderi di sebuah hotel baru-baru ini. - utusan/ Sazali Che Din


PULAU PINANG 13 Mei - Kecewa dengan pembohongan oleh pihak terlibat mengenai penganjuran majlis pertemuan paderi-paderi di sini baru-baru ini, seorang saksi tampil menceritakan perkara sebenar yang berlaku dalam majlis berkenaan.

Mohamed Razali Abdul Rahman, 42, hari ini hadir di Balai Polis Jalan Patani membuat laporan bagi membantu polis melakukan siasatan mengenai perkara itu.

Mohamed Razali yang merupakan ahli DAP Bahagian Jelutong mengakui dia ada pada majlis kesyukuran itu yang diadakan secara tertutup untuk paderi-paderi di sebuah hotel di Jalan Macalister di sini.

"Saya datang untuk ceritakan keadaan sebenar apa yang berlaku di sana (majlis berkenaan) sebab saya sendiri pun hadir pada majlis tersebut. Saya buat laporan ini sebab terlampau kecewa dengan laporan-laporan (dalam media) sebelum ini yang dibuat beberapa pihak yang mungkin tidak tahu apa yang sebenarnya berlaku.

"Jadi saya pun buat laporan dan saya serah kepada polis untuk buat siasatan lanjut tentang isu ini," katanya ketika ditemui di luar Balai Polis Jalan Patani di sini selepas membuat laporan itu.
Mohamed Razali yang ditemani isteri tiba di balai tersebut pukul 9 pagi dan keluar kira-kira tiga jam kemudian.

Beliau bagaimanapun tidak mendedahkan butiran yang dilaporkan kepada polis kerana tidak mahu mengganggu siasatan.

Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi dalam muka depan Utusan Malaysia pada Sabtu lalu menafikan dakwaan kononnya beliau menganjurkan satu majlis pertemuan paderi dari seluruh negara yang turut berikrar untuk menjadikan Kristian sebagai agama rasmi Persekutuan sekali gus melantik Perdana Menteri dalam kalangan penganut agama itu.

Menurut wakil rakyat DAP itu, beliau hanya menghadiri majlis kesyukuran yang diadakan secara tertutup untuk paderi-paderi tersebut di sebuah hotel di Jalan Macalister di sini sebagai tetamu.

Majlis pertemuan paderi-paderi berkenaan dan ikrar menjadikan Kristian sebagai agama rasmi Persekutuan didedahkan oleh dua laman blog iaitu bigdog dihttp://bigdogdotcom.wordpress.com/ menerusi entri bertajuk Making Christianity the official religion? dan blog Marahku di http://marahku.blogspot.com.

Mohamed Razali menambah, sebagai orang Islam, dia wajib tampil ke depan bagi menceritakan apa yang berlaku pada majlis berkenaan.
"Sebagai orang Islam saya rasa kecewa. Saya ceritakan dalam laporan (polis) apa yang berlaku," ujarnya.


SO itu dia ada saksi melayu rupanya.  Jadi ada betul jugak lah yang BigDog dan Utusan cakap?

Nasib baik ogang Islam dalam DAP ni masih ada sisa sisa iman dalam diri dia dan tampil membuat polis repot.

Mengikut angin yang bertiup dari Penang, laporan itu memang menyebut ada majlis berikrar oleh pastor pastor yang menyebut " we shall work hard to make Malaysia a Christian country"

SO KJ? lu cerita apa taruk BigDog kaw kaw? malu lah you Ketua Pemuda but you dont know anything. You letak jawatan lagi baik.

En. Razali you tak sedar sedar lagi ka dok ikut DAP? Kalau nak jadi pembangkang pun jangan la jadi barau cina komunis..pi lah jadi barua Nik Aziz ada jugak laluan express ke syurga.. Idiot!

Update terbaru


Jeff OOi pulak kata Razali ni di paksa oleh adik beradik dia yang juga SB untuk buat laporan polis..hahaha..adoi Jeff Ooi .. you memang agak kurang cerdik.


Lebih baik la you cakap Razali tu sebenar nya SB yang menyamar ahli DAP..hehhehe

1 comment:

Anonymous said...

Ada baik nya juga orang islam meng
anggotai DAPigs..setidak-tidak nya dapat membantu dalam cerita yang samar2. Harap bagi pihak KDN dan polis dapat menjalankan tugas dengan berani lebeh2 lagi pada mereka2 yang menafikan berita yang sebenar nya.