Tuesday, April 26, 2011

Tak de nye salah nasik lemak tu.

Kadang kadang kerajaan ni bingai juge. Yang bingai tu menteri nye ke, KSU nye ke , pegawai2 kerajaan nye ke entah la. Ke yang bingai ni kita rakyat yang undi depa jadi menteri?


Masalah obesity ni takde nye salah nasik lemak tu . Yang di jual di kantin sekolah tu nasik lemak yang tak lemak pun, the cheapest version of naik lemak lahh yang jual kat skolah tu.

Ini lah masalah nya bila buat polisi tak guna akal, tak guna scientific research. I'm very damn sure there are more kalories and lemak and what not dalam KFC atau burger McD .

Nasi lemak ni folks, adalah monopoly penjualan orang melayu.  Dah tak ada benda lagi nak lingkop kan orang melayu ni, melayu yang jual nasik lemak pun nak di lingkopkan.

Yang beli nasik lemak di sekolah ni adalah golongan yang tak berapa kaya, golongan tak berapa kaya ni kurang obese nye bang,  Yang banyak obese ni anak orang kaya- kayan, makan je kerje nye tolak batu dengan kayu semua ni lahap nye.

Guna akal la sikit nak buat polisi, jangan ikut nafsu atas alasan nak dapat nama. Cuba tanya timbalan menteri yang juga Ketua Puteri tu dia obese pasal apa?

ANAK ANAK OBESE  ni takde kene mengena dengan kantin sekolah la you all. Parents lah punca nya, tanggungjawab mak bapak. Yang kerajaan pun bingai semacam kenapa? Bab makan minum pun nak kacau? apa yang rakyat nak makan pun nak control? Yennadey ..banyak lagi kerajaan perlu buat untuk memantapkan negara. Bab makan minum serah pada mak bapak lah. Memadai lah dengan penerangan dan kempen.

By the way, my son would bawak bekal everyday not because he did not like nasik lemak at the kantin, but because die geli nak makan makanan yang di jual di kantin sekolah di sebabkan cleanliness yang mencurikan.

Kadang kadang I myself am suprise why I still support kerajaan yang bingai ni.  Muhyiddin woi suruh la budak budak you kensel arahan semalam ! Ni nama dia nak melingkop kan melayu paham ka Tan Sri?

1 comment:

Anonymous said...

aku sokong 100%. Kompom Melayu lari dari BN lepas ni.... pasai Menteri Melayu sokong org asing nak lingkupkan ekonomi melayu